Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Köp- och leveransvillkor

Betalsätt och leveranstider

Alla våra betalsätt är avgiftsfria. Vi erbjuder f n Swish, faktura via Klarna samt förskottsbetaning till plusgiro 49 40 69-8 eller bankgiro 359-3647 . Det snabbaste sättet att få dina varor är om du betalar med swish eller med Klarna faktura/konto. Jag skickar alla ordrar i tur och ordning, så fort jag kan. Under högtider, t ex jul, reor och kampanjer kan det ta lite längre tid då belastningen är högre. Jag är ensam om att plocka ordrar och jobbar på så fort jag kan! För bank- och plusgirobetalningar är leveranstiden någon/några arbetsdagar längre än vid övriga betalningssätt. Ange ditt order id på betalningen. Meddela Pysselportalen (info@pysselportalen.se) när du gjort din betalning om du valt att betala till Plus- eller bankgiro!

Ange alltid ditt order id vid betalning till plus-och bankgiro! Vid högtider, rea eller andra kampanjer kan leveranstiden bli längre p g a orderkö. VIKTIGT - för snabb leverans var vänlig ange ditt order id på din beställning som referens när du betalar. Gör du inte det kan det tar det någon extra dag för oss att se vem betalningen kommer ifrån och din order blir onödigt försenad. Minsta ordervärde är f n 120 kr (inklusive moms, exklusive porto).

OBS - har din leverans ej dykt upp senast 7 dagar från det att du fått mejl om att den är skickad så måste du höra av dig omgående! Jag ersätter inte på posten bortkomna ordrar efter denna tid. Om din order är tung/stor skickas den som paket med Schenker eller DHL. Den skickas då snarast från Pysselportalen, hur fort den kommer fram till kunden från inlämningen är inget vi kan påverka. Trasiga/defekta varor kan komma att krävas i retur för att ersättning ska utgå.

Vid order för 850 kr eller mer bjuder vi på frakten. Vid eventuell kundretur har vi rätt att debitera kunden kostnaden för frakt, om ordervärdet då understiger 850 kr. Under rea kan dock portokostnad och/eller faktura avgift tillkomma. Vid retur av hel order har vi rätt att ta betalt för emballage och plocktid. Eventuell bonus måste skickas med i returen annars har vi rätt att debitera för denna.

Frakt

För ordrar som väger under 100 g är fraktkostnaden f n bara 22 kr (skickas som vanligt brev). För övriga ordrar är frakten viktbaserad. Fraktkostnaden för just din order ser du när du går till kassan. Eventuell skrymmande avgift 10 kr kan tillkomma. Det är fri frakt på ordrar för över 850 kr. OBS - Jag rår tyvärr inte över postgången - jag har ingen möjlighet att påverka detta så jag ber er ha tålamod (speciellt i samband med högtider och sommartid) samt ha detta i åtanke om din beställning inte kommer fram så fort som den borde.  Jag (Nina) gör mitt bästa för att du ska få din order så fort som möjligt!  Vid rea eller extra erbjudanden är det inte alltid fri frakt, frakten kommer då läggas till på din order oavsett ordervärde. Vi skickar bara inom Sverige, inga undantag!

Vi ersätter inte av posten skadade varor. Detta då vi inte kan rå över posthanteringen. Vi kontrollerar att alla varor är hela vid packning och varorna packas väl med skyddande material. Skulle ändå något vara trasigt då du får din order v g vänd dig till posten för reklammation.

Pysselportalen skickar numera inte med följesedel/plocklista (större/långa ordrar undantaget). Detta då vi måste tänka på miljön och allt onödigt papper som bara slängs. Du får specificerat allt du beställt, varor, frakt och moms på e-mail från oss när du beställer. Behöver du den informationen på papper får du själv skriva ut den. Betalar du via Klarna är det dit du ska vända dig för att få ett kvitto på betalning (tel 08 120 120 10).

 

 

 

Beställningar

Beställningar kan endast göras via Internet butiken. Minsta ordervärde är f n 120 kr (inklusive moms, exklusive porto). OBS - Inga undantag! Vi reserverar oss för slutförsälning - vi restnoterar inga varor.  Vi tar endast emot beställningar inom Sverige - INGA UNDANTAG.

Företagsinformation

PYSSELPORTALEN är ett registrerat företag som ägs av Katarina Johansson. Företaget innehar F-skatt sedel SE6501221466.

Adressen är Hagby 72, 755 78 Vänge, tel nr: 0706772270 (OBS - ej sms). Mailadressen är info@pysselportalen. Pysselportalen är ingen fyskisk butik utan bedriver endast postorderverksamhet.

 

 

Inte nöjd/retur av varor

Är du inte nöjd med dina varor har du rätt att skicka tillbaks dem och få alla pengar tillbaks (utom porto och eventuella avgifter). De ska då, efter kontakt med Pysselportalen, returneras i orginalskick förpackade i lämpligt emballage. Returportot bekostas av köparen. Pengarna återbetalas till det av dig valda konto. Vi behöver då veta kontonummer och i vilken bank kontot finns. Kontakta alltid Pysselportalen innan returen görs! Retur skall göras inom 14 dagar efter mottagandet. Efter denna tid gått accepteras ej returer. Trasiga/defekta varor kan komma att krävas i retur för att ersättning ska utgå. Strängar med pärlor måste vara hela för att du ska kunna returnera dom!

Vid order för 850 kr eller mer bjuder vi på frakten. Vid eventuell kundretur har vi rätt att debitera kunden kostnaden för frakt, om ordervärdet då understiger 850 kr. Under rea kan dock portokostnad och faktura avgift tillkomma.

Varor som säljs på löpmeter kan av praktiska skäl ej returneras. Oxidering av metaller accepteras inte som returosak, läs under rubriken förvaring/hållbarhet ovan.

OBS - vid retur av order p g a missad rabatt eller felbeställning gjord av kund, debiteras en avgift som f n är 15% av varuvärdet (bruttobelopp). Detta belopp ska täcka tiden det tar att plocka/packa ordern, uppackning av returnerade varor, emballage samt kostnad för återbetalning. Har frakten kostat mer än du betalat, står du för mellanskillnaden. Beloppet dras av från summan som betalas tillbaks.

 

 

Information om våra betalsätt:

-Klarna faktura

Handla nu - betala efter leverans!

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

 

Vi tar ingen avgift vid köp via faktura. Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 60,00 kr samt dröjsmålsränta om 25.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

 

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.

Klarna AB, organisationsnummer SE556737-0431

 

 

 
- Klarna Konto

 

Delbetala från 50 kr/mån!

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

 

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

 

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

 

Allmänna villkor hittar du här
Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation hittar du här



- Förskottsbetalning
Du betalar in pengar i förväg på vårt Plus eller bankgiro. Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via E-post hur du går tillväga. Vid betalning till plusgirot tar leveransen någon dag extra, vid betalning till bankgiro ett par dagar då det tar denna tid innan vi kan se vem pengarna kommer från.
 
 
 
-Leveranstid
Vi försöker få iväg ordrar senast dagen efter de kommit in/betalats. Vid kampanjer och reor kan det dock vara längre leveranstid, beroende på stor orderingång.
 
 
 
Leveranssätt
Vi skickar beställningar som postpaket/brev. Tyngre/större paket skickas med Schenker eller DHL.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
 
 
 
Frakt
Fraktavgift läggs till ordern beroende på vikt. Minsta kostnad är 20 kr för ordrar som väger under 100 g (skickas som brev). Väger de mer skickas de som spårbara varubrev vilket kostar från 44 kr. Frakten är viktbaserad så ju mer ordern väger dessto högre blir fraktkostnaden (vilket tyvärr posten höjde från 39 kr till 44 kr 1/12-23). Eventuell extra kostnad med 10 kr kan tillkomma om ordern är skrymmande. Frakten läggs till automatiskt i kassan.
 
 
 
Reklamation och returrätt
Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.
 
 
 
Ångerrätt
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (Gäller ej vid special beställda varor). Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se
 
 
 
Skador på paket och ej uthämtade paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.
 
 
 
Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL)



 

 

 

 

Produkter
Drift & produktion: Wikinggruppen